Kasutaja: Parool:



Telepäevik nr.12

11. november 2003 | Marko Lillemägi

Mis saab siis kui ei lähe reklaamipausi ajal kööki võileiba tegema, või ei veeda neid pikki minuteid wc-s. Siis saab nautida reklaamimaailma värvikirevat ja “laia” valikut.


Tegin pisikese vaatluse. Püüdsin tõmmata paralleele saadete ja nende vahel näidatava reklaami vahel. Õigemini tabas see idee mind täiesti juhuslikult. Vaatasin noorte-komöödiasarja “Sabrina – Teismeline nõid” ja veendusin reklaamipausi ajal, et mind ei taheta teleka ette. Vot see oli üllatus. 80 protsenti reklaamiajast oli pesukaitsete meelevallas. Küll niidiga küll ilma, küll aplikaatoriga küll ilma, tiivakestega ja reaktiivmootoriga jne.

Reklaam peaks näitama saate sihtgruppi – inimesi, kes sarja vaatavad ja kellele selle reklaamipausi jooksul asju pähe annab määrida. Tuleb aga välja, et Sabrina fänn ei tohiks minust kunagi saada. On muidugi loomulik, et naistele reklaamitakse rohkem asju aga see mida sattusin kaema oli küll veidi liiast.

Ja muidugi viimase aja suurim trend on reklaamipausi ajal ekraanile kerkivad pildid paljastest naisterahvastest, kellega saab “suhelda” helistades miskisel hirmkallil numbril. Ja miks ei peaks mees helima, kui end üksikuna tunneb ja neiu “nii vallatu” on. Aga miks peab seda reklaami näitama ka siis kui tavakodanik veel telekat naudib? Vaatasin koos oma sugulase lastega mingil õhtul telerit ja seal nad siis jälle olid – need neiud – ilma riieteta. Mina pidin silmad peast välja häbenema. Tänapäeva lapsed ei lähe ju enam kell 9 magama koos autode, kiisude ja kutsudega. Samas on tänapäeva lapsed sellise värgiga kursis ka. Pole vist mõtet rohkem moraalitseda.

No ja nüüd on need näitsikud seal piltide peal ennast liigutama ka hakanud. Andke kannatust!

Seega – õhtused filmid on suhteliselt suunatud täiskasvanud meesterahvastele, komöödiasarjad õrnemale soole, kellel käes just see hetk kuust. Aga mida mina vaatama peax (reklaamidele tuginedes). Kunagi vaatasin laupäeva hommikuti soome kanalitelt multikaid. Sinna vahele näidati reklaame vahvatest mänguasjadest, millest ma ei osanud omal ajal veel undki näha.

Tegin avastuse, et minu isikule kõige lähedasemad reklaamid kipuvad paiknema noortesaadete juures, mida näidatakse keset päeva. Või siis saadete juures, mis päris öötundidel jooksevad. Selge. Paigas. Selline ma siis olengi.

Lühidalt: kui te ei tea, mida peaksite telekast vaatama, siis jälgige reklaame. Kui vähemalt kolm asja teile pausi ajal korda lähevad, siis on vist teie saade.

Kas paljuräägitud majanduslangus Sind ka mõjutanud on?

Ei
Jah
Natuke
Mis majanduslangus?

Sügisene auhinnaloos


Auhinnaloosi võitja selgunud!
1

Mees, kes ei aimanud

The Man Who Knew Too Little
2

Thomas Crowni afäär

The Thomas Crown Affair
3

Täiuslik torm

The Perfect Storm
Autoriõigused | Koostööpakkumised ja reklaam | valid