Kasutaja: Parool:



Fiiling 2003 - MOVIES.ee käis tolmutamas rallikartidega

02. september 2003 | Priit Pedanik, fotod: Caramellita

Hull aeg nõuab hulle inimesi. Mida päev edasi, seda vähem on meil viitsimist tegeleda traditsiooniliste spordialadega; korv-, jalg- ja võrkpall, rulluisud jms hakkab pikapeale üksluiseks muutuma ning on vaja midagi uut. Aasta alguses tekkis suuremat sorti kardikeskuste buum, mille tulemuseks samuti võidukihutamise võlu kadumine. Ei saa ju enam keksida sellega, et oled käinud välja hirmus suure summa sularaha paari minuti põristamise eest. Karti oskab juhtida igaüks, seda võib teha isegi lõunapausi ajal ning kogu eksklusiivsus on lännu.


Õnneks on mõned eelpoolmainitud hullud inimesed ka piisavalt ettevõtlikud ja leidlikud – tulemuseks suurepärane idee avada Viimsis lisaks sealsele kardirajale ka välitingimustes sõidumõnupunkt. Viimsi Rally Center ehk lühemalt ja veidi kahemõtteliselt VRC asub Randvere tee lõpus; tavatingimustes on paiga leidmine käkitegu, muuvislased aga tegid igaks juhuks suviste teeremontide tõttu sisse kümnekilomeetrise ringi.

Mai lõpus avatud VRC pakub just seda, mis kontoris istujat kui magnetiga ligi tõmbab: vabanemist rutiinist, ilma piiranguteta väljaelamist ning füüsilist koormust. Aga fiilingut ennast on tegelikult peaaegu võimatu sõnadesse panna. Üritame sellegipoolest.

EELSÕIT

MOVIES.ee lõbus seltskond pakkis ennast alustuseks autodesse ning algas sõit Tallinna kesklinnast Viimsi poole. Kuna otsetee VRC’sse pool suve suletud on, olime sunnitud kasutama imelikku metsarada, mis juba autos pisikese maigu rallisõidust kätte andis. Kivide ja tolmupilvede seltsis saabusime raja äärde pisut pilvisel pärastlõunal, mis aga meeleolu sugugi ei morjendanud. Lõbusa jutuvada saatel sättis meespere endale selga vägevad sõidukostüümid ning naispere korraldati raja äärde kaasa elama.

RALLIKART – MIS LOOM SEE ON?

Musta värvi tunked läbi häda üleriiete peale venitatud, korraldati meid kartidesse istuma. Rallikart (ehk rahvapäraselt bagi) on tavalisest kardist veidi suurem, kõrgem, raskem ja peale vaadates ka turvalisem. Lõbusa olemisega VRC töötaja tegi selgeks, et tegelikult on õnnetusse sattumise võimalus bagiga tunduvalt väiksem kui kardiga – nimelt soonitakse piloot sõidumasina külge rihmadega kõikvõimalikku pidi kinni ja seega ei ole istekohalt minema libisemise, kukkumise või lendamise võimalust olemaski.

Sõpradelt-tuttavatelt pärinevad legendid, et bagiga üle pea käimine pidavat suhteliselt tavaline olema, vastab ka tegelikkuses tõele. MOVIES.ee seltskond jäi seekord siiski sellest kogemusest ilma. Ülepeakaela uperkuuti lennates tuleb põhilise asjana meeles pidada, et ise ei tohi turvarihmasid lahti kiskuda. Selleks on olemas rajatöötajad, kes õnnetusse sattujat koheselt aitavad.

Sõiduomadustelt meenutab aga bagi kõigile teada „tavakarti“: sidur puudub, gaasi ja pidurit korraga litsuda ei tohi, rooliratas reageerib pisemalegi liigutusele ning kõik manöövrid teeb põrgumasin ääretult äkiliselt. Aga see just asja vägevaks teebki!

READY, STEADY.... GOOOO!!!!

Sõiduaega anti meile 8 minutit. Rahasummat arvestades tundus see aeg häbiväärselt lühike. Rallimehed küsivad päeval 480ne sekundi eest 80 ja õhtul 100 krooni. Neli inimest rajal tundus täiesti paras olevat. Vähem oleks igav ja rohkem ülerahvastatud. Parajate vahedega päästeti meid rajale; esimesed ringid läksid suhteliselt rahulikus tempos, et olukorraga tutvuda. Õige sõidutuhin sees, unustati piduripedaal ning enamus ajast sai gaasi kenasti põhja vajutada. Esialgu ehmatust tekitanud lühike sõiduaeg hakkas oma õiget palet näitama poole sõidu peal – mida ring edasi, seda rohkem väsisid ja kiskusid krampi käed, augud rajas tundusid eriti sügavad ning raputasid sisikonna võrdlemisi tagurpidi.

Vähehaaval tilkus taevast ka vihmapiiskasid alla, mis muutis raja poriseks ning sellest tulenevat märga plöga jagus nii hammaste vahele kui sõidukombinesoonile uue värvuse andmiseks. Ringide lugemine läks juba peale viiendat sassi, kuid järgmise päeva käelihaste protesti järgi arvestades sai neid üsna palju.

FINISH

Sõit lõppes sama tormiliselt kui algas: omavahelises konkurentsis tuli ette kaks peatoimetaja poolt sooritatud möödasõitu ja mõned pisemad kokkupõrked. Need kõik jäid just sõidu lõpusekunditele, kuna väsimus kippus vallutama talvest treenimata torsot. Käte eemaldamine roolilt oli omamoodi põnev protseduur, teine sama huvitav kogemus oli ka bagist väljaronimine. VRC on aga rallijate turgutamiseks diili teinud Jussi Õlletoaga, kes raja ääres ka värskendavat joogi- ning kosutavat söögipoolist pakub.

Järgnes kostüümi porist puhtaksharjamine ning näolapi pesu. Kõik see mahtus tegelikult vaid ca poole tunni sisse, kuid adrenaliin pumpas soontes ja mõnuelamust jagub kogu raha eest. Või isegi rohkem!

Kas paljuräägitud majanduslangus Sind ka mõjutanud on?

Ei
Jah
Natuke
Mis majanduslangus?

Sügisene auhinnaloos


Auhinnaloosi võitja selgunud!
1

Mees, kes ei aimanud

The Man Who Knew Too Little
2

Thomas Crowni afäär

The Thomas Crown Affair
3

Täiuslik torm

The Perfect Storm
Autoriõigused | Koostööpakkumised ja reklaam | valid